19.1.-10

Aikalailla 3kk sitten olen viimeksi kirjoittanut harjoituspäiväkirjaa... Eipä kyllä tosipuheessa ole viime aikoina juurikaan tokoiltu, syksyllä kun näytti, ettei homma oikein edennyt. Mutta tauko teki näköjään hyvää.

Hukka on mietintätauon jälkeen alkanut pikkuhiljaa tajuta, mitä se sivu-käsky tarkoittaa. Nyt se tulee jo aika hyvin ja monesti ihan oikeaan kohtaankin sivulle pelkästä käskystä vaikka sitä ei todellakaan ole viime aikoina harjoiteltu. Samoiten seuraamiskohtakin näyttää olevan parempi, varsinkin jos muistan itse kävellä ihan normaalisti enkä hidastele.... Ja seuraamaan lähtökin tapahuu (minun mielestäni) ihan mallikkaasti.

Noutokapulan kanssa kokeiltiin myös harjoitella. Hukka osaa kyllä ottaa kapulan maasta, mutta tahtoo tiputtaa sen niin pian. Koitan ehtiä aina naksauttamaan ennen kuin Hukka kapulan tiputtaa, mutta silti se kapula aina tippuu. Välillä koitan odottaa, että Hukka ottais kapulan uudestaan suuhun, mutta se vaan katselee minua kummissaan ja alkaa makaamaan... Nyt sitten koitetaan miettiä konstia, millä Hukkan sais pitämään sen kapulan suussa niin kauan kunnes käsken irrottaa. Se osaa kyllä irti-käskyn, mutta ei sitä ole vielä ehtinyt kapulan kanssa käyttää... Hukka kyllä tuo kapulan minun luo, ei siis tiputa välille jos joutuu sen vähän kauempaa hakemaan, mutta tiputtaa sen sitten minun eteen.